måndag 13 maj 2013

Näbbisarna e inne.

Tja goa spösvingare.
Jag har en go nyhet att tala om ....jag ska till Harasjömåla och fiska på söndag....hoppas jag får lite insiders tips från en spösvingare som ska dit på fredag.....
Mer är att jag hör rykten om att näbbgäddan eller horngäddan är inne och på gång att busa längs vår ostkust.
Det har varit sporadiska fångster och det e ju kul för dom som gillar att fiska efter en kul fisk....det är en rolig och stridbar fisk som ungar och nybörjare kan öva på och testa många olika fiskesätt....allt ifrån mete med räka till trolling i ganska hög fart....den är också god att grilla och röka...så ut med er så kanske vi syns...jag ska försöka ut med vadare och flugspö och öva långkast och som bonus kan man ju få en och annan näbbis....;)
Jag har även ett rykte som säger att den 18/5 är det Näbbgädde hugget ute på Landö....men inget som jag vet säkert.....
Så tills nästa gång
Skit fiske på er...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar