måndag 27 maj 2013

Dax för liten rapport.

Vad har hänt sedan sist...
Grabben som fick regnbågen sist knöt lite flugor för en tid sedan och ville att jag skulle testa i strömmen, Harasjömåla "för du brukar ju få fisk där".
Jag bad han att välja en självbunden fluga som han trodde på och så skulle jag försöka.
Ner till pool 23 och fick en firre först så jag blev lite lugnare.
Tar Lucas fluga och går lite längre ner och ser en firre som står i ytan ....värt ett försök...doppar i flugan och pang...firren tar och rusar i väg som en vett villing.
Efter en kort men mycket rolig fight synar firren min håv och en båge på strax över 2 kilo avlivas snabbt och blev till en god måltid som grillad.
Flugan.. den skall plåtas och Lucas ska försöka göra fler och bättre.
Detta var en kort historia om hur det kan vara....knyt en fluga, testa och sedan avgör om dom e bra eller ej ....det e ofta dom ovanliga flugorna som funkar när inget annat gör det.
Skit fiske på er


Den andra historien utspelade sig i helgen jag och  min flickvän Jenny stack ner till havet för att fiska och jag tog henne med till Danogips för om dom är inne så är det ganska lätt att få näbbisar där.
Sagt och gjort fixar till ett spö till henne visar var hon kan stå och åt vilket håll det e bäst att kasta åt.
Det skall skrivas att Jenny är defenetivt en nybörjare och har inte kastat med spinnspö och haspelrulle så mycket.
Ville hon ha hjälp ?  Nuuup.....
Så jag går en lite bit bort för att själv fiska och strax hörs det från Jenny "Glenn titta" och jag tittar och ser att hon håller i draget och jag gör tummen upp....och kastar ut mitt.
"Glennnnn jag har ju fått fisk..."
Jag går till henne och minsann hänger det inte en fiskjäv...som ville göra henne gla.....en storspigg.
1-0 till tjejen....och vi fiskar vidare....
Efter några kast
-"Gleennn...jag har fisk....." och jag "ånej inte en spigg till " men denna gången är det en näbbis som hon lyfter ur vattnet och skriker vad ska jag göra nu....
och mitt svar sköt dig själv   hahahaha...
Efter ett par kast åker vi hem nöjda och belåtna....i allafall en...hummm
Hon säger nu att det blir ingen vana att hon står med fiskespö i handen och fiskar ....vi får väl se....
Tills nästa gång...
Skit fiske på er.
Och ha tålamod för många tjejer och kvinnor och framför allt barn kan fiska ....;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar