tisdag 28 augusti 2012

Flugfiskeglädje.

Tja goa spö svingare.
I den gångna helgen var jag undervisare i flugfiskets goda värld.
Och hur gick det...hummm åt fanders...
nja inte fisk mässigt men för min lärjunge var det trögt.
Han hade inte flugfiskat eller varit i strömmen så det var en udda uppgift att ta till vara på.
Alltså börja om från början.
Jag själv som är lite av en nybörjare som tydligen har en j---lar massa tur skulle lära ut fiske knep till en fiske broder som bara sett flugspö innan.
Det började med att vi fick ha strömmen för oss själva.
2 gubbs på 1,1 km ström.
Men med varmt vatten och regn tunga moln så var det bara att nöta direkt.
När dagen var till ända så var det 2 Regnbågar för nykomlingen.
Och 3 stycken för mig.
1 på 1,8 kg
2  stycken på strax över 2,0 kg
1 strax över 4 kg
och 1 strax över 5 kg
så för min del blev det 2 stycken person bästa i strömmen.En 4 och en 5 samma dag.
Det blev en som regestrerades på dagen innan men det kvittar mig,vi får se om dom som för in statestiken har fått mitt mejl och ändrar.
Men det viktigaste var att jag har lurat in en fisketok till flugviftandets skara så jag får nog tampas mer med den ungdommen vad det lider.
Vilket bara e skoj.
Jag hoppas fler ungdommar blir bitna och vill hänga med.
Vill tacka Håkan för visat intresse och Harasjömåla för gott tålamod med lilla mig.
Bilder...jupp det kommer.
Hoppas jag...hahahaha
Skit fiske på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar