tisdag 31 juli 2012

Fiske tokig...njaaaee.

Tja go vänner.
Det blev en 5 dagars tur till Strömmen i Harasjömåla.
Och det i den varmaste perioden av sommaren än... med 28 grader i skugga och upp till 23 i vatten.
Jag fick full pott på måndag och tisdagen.
3 firrar per dag som ville smaka på en lustig insekt som landade i vattnet.
Onsdagen och torsdagen var det en firre mindre.(Alltså 2 stycken per dag.)
Jag anklagar värmen som den största boven.
Och efter att ha varit i strömmen dessa dagar så har man kunnat se en klar förändring hos fisken.
Från att man kanske har sett 5-6 stycken bågar i en pool så kunde det vid en och samma strömm-nacke stå 10-12 stycken och tjippa efter syre och på fredagen blev det inte skoj.
Det första jag gör är att felkroka 3 stycken vilket är det samma som att släppa tillbaka.
Senare på dagen ytterligare en.
Tur i oturen så tog flugorna inte så allvarligt och efter lite trixande och nerblött Glenn så kunde dom simma i väg för egen maskin.
En firre tog dock nära en kvart på sig innan den ville försvinna ur sikte.
Tydligen trivdes den i mitt sällskap.
Men till slut luarde jag upp en firre som räddade dagen för mig.
Summan av fisket blev 11 stycken regnbågar över 2 kilo stycket.
Gott mos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar