lördag 5 maj 2012

Uppdatering.

Tja goa fiskepolare.
Jag har som ni vet varit borta från sidan ett tag och jag ber om ursäkt för det men det har inte varit mindre fiske för det.
Jag har varit i Hara som vanligt och sedan har jag haft turen att åka med ett gäng goa gybbar till Trollemölla.
ojojojoj...
Så jag börjar resan i Hara där jag var ett par dagar med en Gotlänska.
Vi provade lyckan i det nya Storavångagylet som har blivit en sk Delux sjö.
Och där började det med en fisk på 2.46 och 61 cm öring(bäcköring) efter 1,5 minut.
Fick två bågar också runt samma vikt så det gick hyfsat för att vara en 3 timmars tur.

Och en glad kelling kunde lämna Hara med ett flin.
Sedan vart jag inbjuden av en fiske polare till Trollemölla i Degeberga för att få chansen till lite större snitttvikt på båge och visst efter ett par kast så bet en 3,1 :a min fluga och attans vilket drag.
Jag e lite van vid att få upp fisken ganska fort och utan större problem men efter 10 korta eller längre rusningar så var jag tvungen att ta till med bära eller brista tacktik.


Upp kom den och först trodde jag att det var en pirraya men det var det ej...hahahaha...
Senare tog jag en 2.7 och dagen var slut.Jag tackar för att jag fick följa med och hoppas på fler turer.


Jag fick chansen ett par dagar senare och efter trögt fiske tog min fluga strypgrepp om en båge som tog ner vågnålen till 3.3 kg och jag var lättad över att inte gå bom.


Och efter lite guidning och lite flugbyte så fick jag på en lite fetare fisk som dock var lekfärgad men ojojoj....när den hoppade upp ovan vattenytan så tänkte jag att nu e det kört.....ingen fluga i sikte och jag hann inte se var den satt heller.
Men efter en ganska kort fajt kom den i håvgarnet och vågen visade hela 5.6 kilo....enda skadan var  på hakan.

NICE......Tyvärr var mina fiske polare alldeles för upptagna med sitt eget fiske så jag fick inget foto på det när jag höll in den men fin var den som ni ser.
Nu har jag hört att näbbisar tas på Landön och att sill dras i Åhus hamn och även i Sölvesborg..Så vem vet vi syns säkert där ute.Och har ni frågor eller tips på fiske så vet ni vad ni ska göra.
Skit fiske på er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar