söndag 18 mars 2012

Harasjömåla igen med en som inte har varit där.

Tja goa sidtittare.
Tog med mig en tonåring vid namn Rasmus och fiskade en sväng igår.
Trodde inte på fisket så mycket men det visade sig att även lilla jag kan ha riktigt fel i bland.
Efter ankomst vid halv 8 - 8 och ikastande av ett styck fisketyg så lastar man av bil och lastar på båt.
Tar varma kläder på och ska i båten då hugger första fisken....gott mos.
Rasse fick drilla sin första regnbåge och vi fortsatte fiska.
Till lunch hade 4 fiskar till fått syna min fisk killer och nu var det dax för korvgrillning....sagt och gjort...men medans vi grillar så fiskar vi och det gick denna gången bra.
Innan korven landat i maggen och var uppäten så fick 3 fiskar till syna mina nätmaskor i håven och sälla sig till sina sovande kompisar.Klockan var cirka 14.00 och fisket avslutades med ett fyrfaldigt hurra till Rasse som tog full pott.Snitt vikt var 2 kilo prick...med en på 2,35 och 54 cm...;)




Undrar om Rasse vill följa med fler gånger....han tyckte regnbågs fiske var tråkigt fast han satte mig på plats...fotona ovan är från i går och den sista är efter fisket i Helgeå med T.


Skit fiske på er och simma lugnt...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar