måndag 7 november 2011

Flugviftning i strömmen,Harasjömåla.

Som rubriken säger så var jag på flugviftning i Harasjömåla.

Var där på lördagen och rekade lite och snappade upp lite tips längs vägen.Vissa av tipsen var ju bra som synes av bilderna.Jag har en liten aning om att det var far och son som slogs om första platsen denna dag.Fina fiskar var det i alla fall.Okej en liten fen skada på stjärtfenans övre del men det verkade inte hindra fisken från att vara bågstyrig.







Själv åkte jag tillbaka på söndagen med lite fjärilar i magen.Det var 10-15 år sedan jag svingade efter bågis och nu var man vid strömen i Harasjömåla.
Jag fick en båge efter en timme cirka och efter en lite kaos artad drillning där jag letade efter kamera och landningsvante och om jag skulle veva in lina eller jag skulle kasta spöet och springa in i skogen och bajsa på mig.
Med så tog jag mig samman och landade fisken i stradkanten där jag kunde "fösa" upp den på land.Efter ett sten kast på nacken av fisken så hittade jag landningsvanten coh ta mig t****an hittade jag inte kameran också.

En fin firre på 2 kilo och cirka längd på 53 cm.

Resten av dagen så mös jag av en märklig anledning.Jag byte flugor och satte dom i omgivningen och gjorde lite annat som jag förträngt men det var sol på min himmel i alla fall.
Dagen kunde senare summeras i 1 fångad och 5 tappade fiskar.Av dom en alldeles nere vid fossingarna.
Om jag är sugen på mer flugviftning ......hummmm....varför inte...;)
Och ni som också mötte lilla förvirrade mig.....tack för alla råd och skit fiske på er...hoppas vi synes...

Ps. Ett jätte stort tack till personalen på informationen....ni vet varför...Ds
Filmer jag tog dom kommer men jag sätter dom nog här vid sidan om...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar