söndag 7 november 2010

Simrishamn

Idag äntligen Simris.Efter en veckas pina och längtan så bar det av till lax meckat.
Sammanlagt 12 båtar ute och tio fick lax.
Par stycken 10+ kom upp även denna gången och men det var mest 3 - 6 kilos .
Allt i från ytligt till 85 fot.
Hur gick det då för mig och min nya fiske kompis i min lilla båt.....efter cirka 30 min fiske så fick ena planerbords spöet med dito rulle fnatt så det stod härliga till...
Jupppi !!!  Fisk skrek vi så måsarna dog.
Sedan ,efter lite rull i ytan och lite vatten stänk ,så klev F-----tyget av på närmaste hållplats och tackade för sig.
Sedan blev det inget mer än 2 små torskar och jag hatar fiske...huuummm...i alla fall tills nästa helg för om väder tillåter så simrishamn here i come....


Tack och hej lever pastej...;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar